Startside

Nyheter       

Kontakt informasjon

50cc ATV

110cc ATV

150cc ATV

200cc ATV

250cc ATV

300cc ATV

500cc ATV 4x4

125cc Cross

50cc Scooter

Plentraktor

Kjørelemmer

Toppboks / Bagasje

Reservedeler

Regler for bruk

Plugger 

 

 

50 cc scooter 

 

Siste typegodkjenning : 3373.001/2008

Stilige scootere fra Yamoto med siste generasjon 4 takst motor

Dårlig kollektivtilbud, gjør at mange har fått øynene opp for scooteren som et alternativ til bussen i byene. 

Årsavgiften for  scooterene er bare på 370 kroner. I tillegg kan de passere gratis gjennom bomringene ved å kjøre i Autopass-feltet. Det er lett å finne parkering så fremt du bruker hodet. Flere steder er det egne gratisparkeringer for MC som du kan benytte.

Du kan også parkere scooteren på tvers mellom biler i gater med gratisparkering der bredden tillater det. 

En scooter koster ikke mer å eie enn et månedskort på bussen. Lave driftskostnader, billig forsikring og lav innkjøpspris gjør at eiekostnaden blir beskjeden.

På denne scooteren har du bare lov til at ha med en passasjer på scooteren hvis barnet er under 10 år. Du bør likevel tenkte deg om før du tar med deg et barn som passasjer. Det kan være vanskelig for et lite barn å holde seg fast.

Trygg trafikk opplyser at barnet må sitte bak føreren og ha godkjent hjelm.

Har du ikke behov for å ha passasjer på bagasjebrettet, kan scooteren være et godt alternativ til en bil nummer to.

Forsikring koster fra 600kr pr år, avhengig av alder og dekning

  • Meget god fremkommelighet
  • Lett å parkere
  • Kan kjøre forbi køene
  • Lav årsavgift sammenlignet med bil
  • Rimelig
  • 4 Takt-50cc Scooter fra Yamoto/Loncin
  • Euro III godkjenning for registrering
  • Farger : Blå/Sort - Rød/Sort 
  • Oppbevaringsrom til hjelm under sal
  • Kick - og elektrisk start

Veil pris 14900.-

*årsavgift 370 kommer på egen faktura fra vegdiretoratet

Vi kan nå levere 4 grams variatorvekter til Scooteren. Det øker ikke toppfarten, men gir deg ca 20 mer krefter i oppforbakker  pris. Leveres med beskrivelse for hvordan man skifter dem. pris 298.-

Motor Type En sylinder, luftkjølt 4 takter
Motor Modell LC139QMB
Sylinder Arrangement Single sylinder
Bore×Stroke (mm) 39.0×41.0
CC 49
Kompresjon 8.0:1
Maximum Power (kw/r/min) 2.2/7500
Maximum Torque (N.m./rpm) 3.0/5000
Kraftoverføring Drivreim
Tennings Type C.D.I
Starter System Electric/kick
Gir Variator
L×W×H (mm) 1810×685×1145
Hjulavstand (mm) 1230
Seat Height (mm)  
Bakkeklaring (mm) 105
Egenvekt (kg) 95
Bremser (Front/Bak) Disk/Trommel
Dekk, Front 120/70-12
Dekk, Bak 130/70-12
Bensintank  (L) 6
Motor Olje (L) 0,8
Max. Speedkm 45
Batteri 12V4A.h

Trimming : Denne scooteren er bygget etter EURO III. Det betyr at det IKKE er noen deler man kan ta bort eller modifisere for å øke ytelsen på scooteren. Den er IKKE blombert noen plass. Det er selvsagt MYE man kan gjøre, men alt innebærer utskifting av deler, så som Vekter, forgasser, eksos, sylinder, cdi ol Ingenting av dette er lovlig innenfor godkjenningen på scooteren. Synes du din scooter er treg ?? Sjekk lufttrykk i dekkene.....

Raporterte feil ved scooteren : 2 av forsendelsene med scootere, har vært utstyrt med en elektrisk bryter på vippestøtten, som skal gjøre at man ikke kan starte scooteren når denne støtten er nede. På enkelte av syklene har denne bryteren løsnet, slik at den ligger å slår scooteren av og på, eller at den "lugger"  

Ved et tilfelle opplevdes det så frustrerende for oss, at vi etter å ha forsøkt ABSOLUTT ALT, skiftet nær sagt samtlige komponenter uten hell, skulle vi så bytte motor...da fant vi denne feilen. Bryteren ble koblet ut, og går nå som en klokke

Hit Counter